På karttjenesten Sirkulære Viken, finner du oversikt over hvor du kan låne, kjøpe brukt, eller få reparert ting i Viken.

Det kan være lån av sportsutstyr og musikkinstrumenter. Reparasjon av møbler, klær, sko, sykler med mer. Eller handle brukte klær, som stadig blir mer vanlig.

Få full oversikt

Sirkulære Viken kartet finner du også her (google.maps.com)

Gi en «bruktskatt» i julegave?

Hva med å velge brukte skatter med en historie som julegaver i år? Vi oppfordrer til å utforske de mange mulighetene som finnes rett rundt hjørnet! Ikke bare viser du omtanke for miljøet, men du støtter også lokale bedrifter og gir gaver med sjel.

Vi trenger din hjelp

Tjenesten har akkurat startet opp i vår kommune og vi trenger din hjelp for å oppdatere karttjenesten.

Send oss tips på ombruk@lillestrom.kommune.no om virksomheter som faller innenfor de områder vi har beskrevet og har dette som hovedvirksomhet.

Hvorfor gjør vi dette?

Lillestrøm kommune bygger sin virksomhet på FNs bærekraftsmål. Derfor ser vi etter tiltak for å utnytte ressurser på en måte bidrar til å redusere klimagassutslippene lokalt. Denne tjenesten bidrar til det. Vi synes det er viktig å vise frem dette tilbudet til våre innbyggere, som er opptatt av hvordan vi lokalt kan bidra til de globale klimautfordringene.

Vår klimastrategi kan du lese her.

Om karttjenesten Sirkulære Viken.