Hva får jeg?
Produktet inneholder situasjonskart, reguleringsbestemmelser og temakart.
Trenger du digitale kartdata på vektorformat (sosi eller dxf)? Les her om hvordan du bestiller det
Hvordan bestiller jeg?
Er du privatperson?
Eier av eiendommen kan bestille situasjonskart elektronisk (krever innlogging med ID-porten for identifisering). Dette gjelder også hvis du har fullmakt fra eieren.
Representerer du et firma?
Eksisterende firmakunder bestiller situasjonskart ved å sende bestilling på e-post til servicesenter@lillestrom.kommune.no.
Oppgi firmanavn/kunde-ID og hvilken eiendom du skal bestille situasjonskart for.
Nye firmakunder må registreres og få tildelt bruker-ID.
Send oss informasjon om:
- Kontaktperson
- Fast e-postadresse som alle bestillinger blir sendt til
- Firmaattest
- Hvilken eiendom du skal bestille situasjonskart for
Gyldighet
Kartet er gyldig som vedlegg til søknad i inntil ett år fra produksjonsdato.
Endringer fra nyttår
Fra 2. januar 2026 koster det 2750 kroner å bestille et situasjonskart fra oss. Da blir det også mulig for virksomheter å bestille situasjonskart digitalt.
Når tiltaket er mindre og ikke krever omfattende dokumentasjon, vil det holde med et forenklet situasjonskart som du kan lage selv. Dette vil ikke koste noe, og det vil komme en veileder på hvordan du gjør det.