Hvor finner jeg oversikt over studentrabatter og aktiviteter?

Campus Lillestrøm finner du eksklusive studentrabatter, aktiviteter og mye annet som skjer i Lillestrøm.

Hvor finner jeg oversikt over foreninger og frivillighet

Se SiOs oversikt over studentforeninger og hvordan du kan få støtte til å starte og drive nye foreninger. Sjekk også om de 600 andre lagene og foreningene i Lillestrøm er interessant for deg.

Nytt bibliotek tilrettelagt for studenter

På Lillestrøm bibliotek som ligger rett overfor tog- og busstasjonen, kan du studere og få hjelp av en egen studiebibliotekar.  Her kan du booke møterom og ha videomøte med andre. Her kan også ta med matpakka eller lage egen mat på kjøkkenet studenter kan benytte. Her kan du lese alt om det fine du finner på et av Norges nyeste og fineste bibliotek.

Dette kan du gjøre i Lillestrøm

Vi har et rikt kulturitlbud og det finner du her.

Turist i egen kommune? Ja vi tenker at bor du her, studerer her, eller jobber her,  kan det være fint å bli kjent med hva som finnes av muligheter. Her får du tips om hva du kan gjøre som turist i egen kommune.

Hvor kan du trene gratis?

Vi har en rekke treningsparker som du kan benytte gratis. Ellers så har vi mange turveier og Flomvollen er et populært utfartsted enten en vil gå, løpe eller slenge seg ned i gresskanten ved elva. Oversikt overbadeplasser finner du her.

Bilde av treningsparken ved Skedsmohallen
Lillestrøm treningspark ved Skedsmohallen

Hvor kan du låne sports- og friluftsutstyr gratis?

På utstyrsentralen, som ligger i 1. etg i SIO's studenboliger kan du låne utstyr til mange aktiviteter. Les  mer om utstyrsentralen og bestill utstyr her.

Dette skjer i Lillestrøm

Her kan du se hvilke arrangementer som kommer - og mange er også gratis!

Trenger du helsetjenester?

Trenger du bolig?

De som er tilsluttet SiO kan søke bolig i Lillestrøm studenby eller andre steder hvor SiO har boliger. Sio er også i ferd med å bygge flere studentboliger i sentrum.

Det private boligmarkedet kan du oppsøke ved å benytte Finn.no og andre aktører som driver med boligformidling.

Mangler det noe på siden?

Kontakt Annhild Mosdøl som er prosjektleder for utvikling av Universitetsbyen Lillestrøm. Du treffer henne på epost: annhild.mosdol@lillestrom.kommune.no