Lillestrøm barneverntjeneste med ca. 120-150 ansatte vurderer å leie lokaler på
anslagvis 2000-3500 m2 BTA, med formålene kontor/administrasjon og tilhørende fellesfunksjoner. Barneverntjenesten forholder seg i det daglige til omfattende personvernkrav og har behov for lokaler som i tillegg til kontorfasiliteter kan tilby besøksområder med særskilt lydisolering og besøksrom.

  • Det er ønskelig med lokaler i en kombinasjon av cellekontorer og åpent
    landskap, som tar hensyn til utstrakt møtevirksomhet og ivaretakelse av
    personvern.
  • Lokalene skal ha sentral beliggenhet innen LSK-triangelet (Lillestrøm, Strømmen, Kjeller), med god tilknytning til offentlig kommunikasjon og minst 20 parkeringsplasser med elbil-ladere for tjenestebiler, i tillegg til el-sykkelparkering. Sykkelparkering iht. gjeldende normer. Gjerne tilgang til noe besøksparkering.
  • Det søkes etter fleksible lokaler med nøktern, moderne standard.
  • Lokalene må oppfylle krav til kontor- og administrasjonsbygg.
  • Det stilles krav til god arealutnyttelse, energieffektivitet og universell utforming.

Overtakelse fra januar 2029. 

Barneverntjenesten er en del av kommunens kompensasjonsberettigede virksomhet.

Frist for innsendelse av vedlagte nøkkeltallskjema og eventuelt prospekt, skisser
og lignende er fredag 8. august 2025.

Last ned nøkkeltallskjema (PDF)

Dokumentene sendes per epost til postmottak@lillestrom.kommune.no, merket saksnummer 22/29106. Kontaktperson er Åse Hoelsæter, Eiendomsforvaltning.

Denne annonsen blir også publisert som veiledende kunngjøring på Doffin.
Skjemaet for veiledende kunngjøring er benyttet som et ledd i dialogaktiviteter og
forplikter ikke oppdragsgiver til senere å kunngjøre en konkurranse.
Ellers vises det til unntaksbestemmelsen i FOA § 2-4 bokstav a (Lovdata).