Nå sender vi ut skattesedler for eiendomsskatt

Skattesedler for eiendomsskatt er nå på vei til din digitale postkasse. Hvis du ikke åpner den i din digitale postkasse vil du få den som brev etter noen dager.

Skattesedlene viser hvordan eiendomsskatten for din eiendom er beregnet og hva du skal betale i eiendomsskatt i 2022. Her oppgis det også om du har fått beregnet eiendomsskatt med bakgrunn i boligverdi fra Skatteetaten, eller om eiendommen er kommunalt taksert.

Mange eiendommer har flere eiere, men det er kun den eieren som står som mottaker av faktura, som vil motta skatteseddelen.

Min side

Du kan også logge deg inn på Min Side og klikke deg inn på meldinger for å se kopi av skatteseddelen.

Skattelisten

Skattelisten vil være tilgjengelig for søk/oppslag senest 1.mars.

Generell informasjon

Skatteseddelen sendes til eiere av alle eiendommer i kommunen. Av hensyn til smittevern, ønsker vi at henvendelser om eiendomsskatt sendes oss via e-post, telefon eller brev. Før du kontakter oss, sjekk om eiendommen din er taksert av kommunene eller har boligverdi fastsatt av Skatteetaten.

Har din eiendom boligverdi fra Skatteetaten, må du kontakte Skatteetaten i forbindelse med spørsmål om boligverdi. Eiendomsskattekontoret har ikke lov til å korrigere boligverdier fastsatt av Skatteetaten og som du finner på Skatteetaten.