Fremtidens Kjeller - Ulike stemmer om utviklingen av flyplassområdet

Lillestrøm kommune inviterer til seminar om den fremtidige utviklingen av Kjeller flyplassområde, tirsdag 27. september 2022, kl. 17.30 – 20.30 i Stjernesalen i Lillestrøm kultursenter.

Se opptak av seminaret på rb.no

Seminaret arrangeres i forbindelse med at det skal legges fram sak i november, hvor kommunestyret skal ta stilling til den videre utviklingen av Kjeller flyplassområde. Formålet med seminaret er å få flere tema, stemmer og nyanser for utviklingen av Kjeller før det legges frem for politikken. Det åpnes opp for spørsmål og paneldebatt.

Frist for å melde sin interesse er 27. september. Plass blir bekreftet ved påmelding. De som før sommeren mottok invitasjon til å delta, må også melde sin interesse for å delta.

NB! Så langt ser det ut til at vi får nok plasser til de som ønsker å delta.

• 17.30 Velkommen
  • 17.35 Innledende foredrag
    • Lillestrøm kommune orienterer om bakgrunn og veien videre
    • Norconsult presenterer ROS-analysen
    • Oslo Economics presenterer den økonomiske analysen
    • Grunneier
    • Kjeller Flyhistoriske Kulturpark
    • Riksantikvaren
  • 18.25 Pause
  • 18.45 Innledende foredrag
    • William Lindholm, Ungdomsrådet
    • Inger-Lise Nøstvik, Kunnskapsbyen Lillestrøm
    • Per Gunnar Røe, professor ved Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi, Universitetet i Oslo
    • Sarah Prosser, grunnlegger av nabolagsinkubatoren Tøyen Unlimited
  • 19.15 Pause
  • 19.30 Debatt med grunneiere, flymiljøet, riksantikvaren og kommunen
  • 20.30 Mulighet for mingling m/enkel servering
Meld ditt ønske om å delta

Still spørsmål under seminaret

Det vil bli anledning til å stille spørsmål fra salen og digitalt for de som følger seminaret på nett.

Her kan du stille spørsmål digitalt!   NB! lenken er ikke aktiv før seminaret starter.

De spørsmål som ikke blir svart ut i løpet av seminaret vil vi gå gjennom, som en del av den videre prosess.

Spørsmålene kan sendes inn via lenke, som vil bli tilgjengelig her ved starten på seminaret.

Seminaret blir streamet på RB.no

Kjeller - ny bydel i Lillestrøm

Følg utviklingen av en ny bydel i Lillestrøm. Hva skjer med flystripa og området rundt som er større enn selve flystripa.