For deg som skal evakueres

Det blir ikke anledning til å returnere til boligen før evakuering er opphevet.

Det er viktig at du pakker for å være borte flere dager. Husk medisiner, klær, briller, høreapparat andre hjelpemidler.

Sikre verdier

Vi anbefaler at du sikrer dine verdier, flytter gjenstander opp fra kjellergulv og skrur av sikringen i kjeller om vannet kommer inn.

Representanter fra kommunen kommer til å gå dør til dør for å høre om du har verdier du trenger å sikre som du ikke er i stand til å sikre selv. Dette arbeidet starter rundt klokka 17 i ettermiddag. Du oppfordres til å få oversikt over dine verdier og begynne å rydde nå.

Representanter fra kommunen og brannvesenet deltar for å hjelpe med bæring og bortkjøring av verdisaker som ikke kan lagres hjemme.

Når området er evakuert, sørger kommunen for vakthold, for å unngå tyveri og hærverk.

ROAF henter avfall fredag

Minner om at ROAF henter avfall.

ROAF har organisert en ekstra henting av avfall i området på Øya og Nerdrum nedenfor jernbanen hvor det er ventet flom. Dette for å begrense mengden søppel som blir tatt av vannmassene. SMS er sendt ut til de som bor i området det gjelder.

Dyr/Kjæledyr

Om dyr/kjæledyr blir værende i hjemmet må du legge til rette med mat og vann slik at de kan være alene uten tilsyn i 2-3 dager.

Olavsgaard tillater katter og hunder. Husk bur til dyret om du har.

Kontakttelefon

Kontakttelefon i Lillestrøm kommune for evakuerte, og de som har fått beskjed om evakuering: 66 93 89 98. Hit kan du ringe om du måtte ha spørsmål. Telefonen åpen klokka 08:00 - 15:30.

Hvor skal jeg bo?

Olavsgaard er klar til å ta imot evakuerte klokken 10 lørdag. Hotellet vet at du kommer.

Du kan kjøre selv, og det er lurt å ta med egen bil bort fra flomområdet. Det blir også satt opp busser. Nærmere informasjon kommer på denne siden.

Du kan også velge å bo hos venner og familie.

Registrer deg

Uansett om du skal på Olavsgaard eller velger å bo hos venner eller familie ber vi deg registrere alle i din husstand som er evakuert.

Du registreres for at vi kan sende deg oppdatert informasjon

Bruk dette skjemaet for å registrere deg (og dine).