— Legevaktdekning i norgestoppen

— Vi får en legevaktdekning i norgestoppen, med to legevaktavdelinger og to legevaktbiler. Dette gir økt trygghet for innbyggerene våre, sier ordfører Jørgen Vik.

17. april åpnet ordføreren legevakten avdeling Sørumsand sammen med kommunalsjef Helene Hallingstorp og avdelingsleder Tonje Lorem.

— ­Jeg er veldig glad for at dagen endelig var kommet til vi kunne gjenåpne legevakt på Sørumsand i nye moderne lokaler, sier Tonje Lorem.

Under åpningen la hun vekt på godt samarbeidet som har vært innad i kommunen for å få alt på plass. Det å åpne en ny legevaktavdeling krever mye arbeid med å få plass av utstyr, merking, rydding, og lage rutiner.

— Ikke minst er det viktig med opplæring i nye lokaler, slik at alle vet hva de skal gjøre og være trygge på at pasientene får den hjelpen de skal ha.

Hun forteller at legevakta har fått godkjenning av Helsedirektoratet til å holde egne kurs i akuttmedisin.

— ­Jeg er stolt over de ansatte og er trygg på at de nye flotte lokalene vil vi kunne yte den beste hjelpen til de som er viktigst, nemlig innbyggerne.

Fakta legevakten avd. Sørumsand:

• Åpen fra 16.00 til 23.00 på hverdager og 12.00 til 20.00 i helg og helligdager.
  • På avdeling Sørumsand innføres det oppmøtetid.
  • Lokalene består av et legekontor, en kirurgisk stue, et akuttrom, egen ambulanseinngang, laboratorie, overvåkningsutstyr og røntgengjennomlysning

Se også: