Kulturdager for eldre

23. - 24. og 25. september arrangeres årets «kulturdager for eldre».

Tradisjonen tro arrangeres «Kulturdager for eldre» også i år.
Vi håper og ønsker at det kan være noen gode møteplasser hvor en kan oppleve noe hyggelig sammen med andre i denne spesielle tiden.

• Alle som vil delta på arrangementene må føle seg friske.
  • Det vil ikke bli servering på noen av stedene og arrangementene er gratis og åpen for alle.
  • Vi følger Folkehelse Instituttet og kommunens smittevernregler.

Onsdag 23. september

Måsan aktivitetssenter – Kjerulfsgate 38 i Lillestrøm kl. 12.00

Vi får besøk av Hasse Torbjørnsen som vil holde et humørfylt foredrag om latter og latterens sunnhetsgivende effekt. Han er også kjent for sin imitasjon, så her vil vi høre de gamle stemmene fra Arve Oppsal og Rolf Wesenlund og så videre. Besøkende må benytte inngangsdøren bak ved parkeringsplassen.

Torsdag 24. September

Skedsmo Samfunnshus, Storsalen kl. 11.00

Andrea Huser Stavem, Vilde Røgeberg Larsen, Anja Enoksen Hagen og Mali Enoksen Hagen fra Huseby Familieteater underholder med teater og sang fra en sketsj av Monty Phyton som omhandler eldre, fritt oversatt av Turid Lisbeth Nygård.

Anders Tangen kommer kl. 12.00. Anders Tangen holder spennende, morsomme og matnyttige foredrag om endringer og spontanitet. Han er en profesjonell komiker med humor som sin spesialitet.

Fredag 25.september

Velferden - Strømsveien 66B på Strømmen kl.12.00

I forbindelse med 75/80 års markering av krigen får vi besøk av Per Vollestad. Han har i høst gitt ut boken om fangene på Grini. Han vil også ha med seg gitar og synge Grini-sanger, framfører fortellinger og viser bilder på lerret.

Andre arrangement

Kommunens institusjoner har egne opplegg, disse dagene