Fikk du dose 1 av Astra-vaksinen?

Alle som fikk dose 1 av Astra-vaksinen får tilbud om Pfizer eller Moderna som dose 2.

FHI har besluttet at alle som fikk dose 1 Astra skal få tilbud om Pfizer eller Moderna som dose 2. Intervallet mellom dosene skal økes til 12 uker. For Lillestrøm kommune betyr dette at vi starter med dose 2-vaksinering i uke 20.

Alle som fikk Astra dose 1 i perioden 25. februar – 11. mars vil få en SMS fra kommunens bookingløsning, Helseboka, med mulighet for å bestille ny time for sin dose 2. Timen skal være minimum 12 uker etter første dose.

Generelle spørsmål kan rettes til vår vaksinetelefon 94 00 70 02, hverdager mellom kl 09.00 – 19.00.

AstraZeneca ble gitt til helsepersonell, både de som jobber i selve kommunen og i andre offentlige og private virksomheter i og utenfor kommunen.