Testing av ansatte i barnehage og skole og skoleelever

Vi ber om at alle ansatte i barnehage og skole og skoleelever tester seg for covid-19.

Vi ber om at alle ansatte i barnehage og skole og skoleelever tester seg for covid-19 om morgenen, innen den 3. eller 4. januar. Om du er ansatt i skolen eller skoleelev ber vi deg teste deg om morgenen før første skoledag etter ferien. Dette gjelder de som jobber eller går på skole i Lillestrøm kommune. De som jobber eller går på skole andre steder må avvente beskjed fra den kommunen det gjelder. De som har hatt covid-19 i løpet av de siste 3 månedene trenger ikke å testes.

Hvis du trenger hurtigtest kan du hente gratis hurtigtest på Skedsmohallen mellom 09.00 og 21.30 den 29. desember, 30. desember eller 3. januar, eller mellom 09.00 og 16.00. den 31. desember, 1. januar eller den 2. januar. Du kan også hente hurtigtest mellom 10.00 og 14.00 og fra 16.00 til 18.00 på Fetsund kommunehus alle dager. Det blir i tillegg mulig å hente hurtigtester fra testsenterets bil utenfor Skjetten skole mellom 10.00. og 14.00 den 2. januar.

Vi ber deg hente så raskt som mulig og ikke vente til rett før skolestart.

Ved positiv test skal du isolere deg hjemme. Du må varsle nærkontakter og bestille time til en bekreftende test på teststasjonen.

Bestill time for testing (PCR-test)

For mer informasjon om korona.