Nå kan du vaksinere deg ved flere apotek

Lillestrøm kommune har forespurt alle apotekene i kommunen om å bidra i vaksineringen av befolkningen og 11 apotek har takket ja.

Er du over 18 år kan du benytte apotekene til både dose 1, 2 og 3. Skal du ha dose 1, 2 eller 3 kan du også benytte drop-in, kontakte apoteket eller kommunens bookingstøtte for å avtale time. Dose 3 vil du få SMS-invitasjon til. For tiden er det de over 45 og eldre som er prioritert for dose 3.

NB! Det må være minst 20 uker mellom dose 2 og 3 når du tar vaksinen.

Er du under 18 år, tilhører risikogruppene eller har nedsatt immunforsvar, kan du bare bruke tilbudet på vaksinesenteret. Det fordi det må være lege til stede ved vaksinering av disse gruppene.

Vaksinering på apotek

Følgende apotek tilbyr vaksinering

Lenkene går til timebestilling for hvert enkelt apotek. Det er gratis å vaksinere seg på apotek frem til 1. juli 2023.

For spørsmål eller bestilling av time på kommunens vaksinesenter kontakt:

bookingstotte@lillestrom kommune.no

Vaksinetelefonen 94 00 70 02 mandag - fredag 09.00 - 14.00.

Les mer om vaksinering