Koronainnstramming fra 11. mars

Koronareglene og anbefalingene i Lillestrøm kommune er ytterligere innskjerpet, og innskrenker barns og unges muligheter til fritidsaktiviteter samt generelt samvær innbyggerne imellom. Blomsterbutikkene får imidlertid lov å åpne.

Formannskapet vedtok kommunedirektørens forslag om å stenge ned innendørsaktiviteter for barn og ungdom.

I tillegg vedtok formannskapet anbefalingen om å unngå private sammenkomster og besøk i private hjem, og fraråding om å krysse kommunegrenser for å trene eller liknende.

For å følge nabokommunene, og for å unngå kryssing av kommunegrenser, vedtok formannskapet at blomsterbutikkene kan gjenåpne.

Forskriften gjelder fra 24.00 natt til 11. mars, og vil bli vurdert på nytt senest fredag før påske.

Her finner du gjeldende regler og anbefalinger i Lillestrøm kommune.