Vi styrker testkapasiteten

18. mars åpner vi for koronatesting ved Kjeller skole. Teststasjonen ved Fetsund kommunehus vil også bestå.

Flytter teststasjon til Skedsmohallen

Vi etablerer en ny teststasjon for korona på Kjeller skole for å styrke testkapasiteten. I tillegg er det etablert ambulerende testteam som reiser direkte ut til steder ved mistanke om større smitteutbrudd.

Teststasjonen ved Kjeller skole åpner etter planen innen torsdag 18. mars. Her vil det være muligheter for oppmøte med timeavtale. Testsenteret på Fetsund kommunehus består. Når du bestiller time, får du valget om hvor du skal teste deg.

Testsenteret vil være åpent utenom skoletid, fra kl. 17.00 til 21.00.

Det er en økende smittetrend i Lillestrøm kommune for tiden, og det nye mutantviruset gjør at det har blitt en ekstra stor pågang av innbyggere som ønsker å teste seg. Derfor styrker vi nå testkapasiteten. Med åpningen av teststasjonen på Kjeller gir dette en økt kapasitet på 200 nye tester per kveld. Testkapasiteten på Kjeller kan skaleres opp etter behov.