Faktura til Lillestrøm kommune
Alle fakturaer til Lillestrøm kommune skal sendes elektronisk i standardformatet elektronisk handelsformat (EHF)
Hvordan bli leverandør?
Lillestrøm kommune ønsker mest mulig konkurranse om sine kontrakter, og ønsker å nå ut til både små og store leverandører.
Krav til leverandører
Krav om miljø, arbeidsforhold og sosiale forhold, grunnleggende krav til menneskerettigheter og arbeidstakerrettigheter, sosial dumping.
Regelverket om offentlige anskaffelser
Regelverket beskriver hvordan offentlige virksomheter skal gjennomføre sine anskaffelser.
Digital konkurransegjennomføring
Lillestrøm kommune gjennomfører konkurranser digitalt.
Doffin
Doffin er den nasjonale kunngjøringsbasen for offentlige anskaffelser,
Forebygging av arbeidskriminalitet
Lillestrøm kommune har nulltoleranse for sosial dumping, svart arbeid og arbeidslivskriminalitet
Krav til klima og miljø i våre byggeprosjekter
Bruk av bærekraftig teknologi og materialer, effektive og ressursbesparende byggeprosesser, fossil- og utslippsfrie byggeplasser, sirkulærøkonomi og gjenbruk er viktig for oss. .
Krav til bruk av lærlinger
Lillestrøm kommune ønsker å bidra til flere lærlingeplasser.
Rammeavtaler
Oversikten over alle rammeavtalene for innkjøp av varer og tjenester.
Bestillinger og E-handel
Lillestrøm kommune bruker e-Handel som innkjøpsverktøy. Som leverandør må du derfor ha et system for å håndtere elektroniske bestillinger.
Innkjøpsstrategier
Anskaffelsesstrategi for Lillestrøm kommune 2021 - 2024 og strategi for grønne innkjøp ble den 18. november 2020 vedtatt i kommunestyret. Strategiene er utarbeidet med utgangspunkt i Lillestrøm kommunes mål og verdier.
Tilgjengelighetserklæring - hva må du som leverandør gjøre?
Fra 01.02.2023 skal alle offentlige nettsteder ha en tilgjengelighetserklæring. Det vil si at Lillestrøm kommune må ha en erklæring for www.lillestrom.kommune.no.